Citat

IMG_3279Am stat la curte la tata, de prin august până în noiembrie, în anul 1997,  când am găsit acest apartament pe care l-am visat într-o noapte..și nu glumesc. Am visat perfect cum arăta și chiar priveliștea din jur. În visul meu am scos capul pe fereastra din bucătărie făcându-i cu mâna tatălui meu când își parca mașina. Nu știu dacă am premoniții, dar atât de mult mi-am dorit să ajung din nou la casa mea, încât m-am rugat intens pentru asta. Şi am tot cautat, nimic nu-mi plăcea..pe atunci era plin de agenții imobiliare și foarte multe oferte de apartamente pe piață.

IMG_3282Tata locuia între Dorobanți și Floreasca, exact în dreptul Spitalului de Urgenţă Floreasca, avea o casă veche din 1910, cu două camere mari și înalte, despărțite de un hol foarte larg, care părea cât un mic living. În camera din față, adică cea cu fereastra la stradă m-am instalat eu, căci era camera liberă, tata o folosea doar pe a lui de ani și ani de zile. Mama nu stătea tot timpul cu el, IMG_3277ea avea apartamentul ei, de aceea am certitudinea că ei au fost fericiți peste patruzeci de ani fără a fi căsătoriți…desigur el nefiind tatăl meu biologic, acesta era tăticu’.

În curtea aceea era o grădiniță cu trandafiri în spate, gardul despărțitor de vecini era plin cu mâna Maicii Domnului, care te îmbăta de parfum când stăteai seara la palavre, iar toată era curtea acoperită de vita de vie, vara era tare frumos, stăteam aproape tot timpul în curte. În partea stângă era un garaj mare și în spatele lui erau două cămăruțe pe post de depozit.  Garajul a rămas și acum în picioare..semn că tata are încă nevoie de el. Toată mobila am aranjat-o în garaj, iar lucrurile erau puse în saci în cameră și băgați mai mult pe sub pat.

Billy dormea sub pat..deși i-am instalat locul lui perfect, el prefera să stea sub pat. Îi plăcea să se ascundă între saci și îi foșnea toată noaptea, de trebuia să strig la el. Stăteam seara cu mama și cu tata de vorba la ei în cameră…și dacă se făcea târziu, Billy mergea la ușa camerei noastre și pufăia și se învârtea până când îi dădeam drumul să meargă la culcare. De atunci i-a rămas numele de „chiriașul” botezat de tata. Billy devenise „chiriașul pe lăbuțe”.

IMG_3281

Cât era ziua de lungă el se juca cu Tina, săreau alergau, făceau tumbe, ca doi prieteni adevărați! Tina nu mai este de mult…s-a dus și ea destul de repede după ce tata s-a prăpădit, deși am adus-o la mine, nu a mai rezistat mult fără tata…era foarte iubită de el, avea și de ce Tina i-a ieșit în cale la mine în fața ușii pe când stăteam la garsonieră, era plina de purici încât aproape că nu mai avea blană…tata a trebuit să o bage complet într-o găleată cu apă ca să scape de mare parte din ei. Chiar în seara aceea a luat-o la el acasă și a rămas acolo până când tata a închis ochii pentru totdeauna.

IMG_3283

Chiriașul lu’ tata era un cățel fericit, la curte a fost paradisul pentru el. Acum precis e chiriașul lui în cer și ne privesc de acolo încercând să ne asigure că totul va fi bine.

Capitolul 7 – Billy chiriaşul

Lasă un răspuns

