Citat

aGândirea pozitivă este o mască veselă, așezată pe un chip trist…poți juca toate actele pană la final, dar asta nu înseamnă și succesul la scenă deschisă..

Nu mai cred în minciuna aceasta cu față umană…cred mai degrabă în împăcarea cu sinele. Iertarea de sine, corectarea convingerilor greșite..felul în care am crescută și am fost educată, nu a fost mereu cel optim. Nu neapărat cei șapte ani de-acasă…ci și următorii, din școli, de la profesori.

Nu totdeauna a gândi de bine un lucru, înseamnă că deja acel lucru devine mai frumos..de cele mai multe ori dintr-un urât, poți scoate la suprafață ceva frumos, din rău, te ridici și înveți. Am fost ferm convinsă că, în viaţă totul trebuie să se întâmple bine și frumos, să curgă doar lapte şi miere…chiar să mimezi fericirea cu toate că nu ești fericit. Aoleu…haida de! Laptele are cazeină..mierea ne îngrașă..

Am citit deunăzi, că cel mai greu „pachet” cu care umblăm permanent în viață după noi, sunt amintirile..unele de-a dreptul zdrobitoare. În loc să le scoatem la lumină, să le spălam și să le curățăm de rău, să învățăm din ele, noi le punem la păstrare împachetate frumos în poleială, într-un sertar din catifea..să stea acolo în adâncuri mult și bine..bolnave, dar poleite! Ori se pare că nu prea merge..ele stau acolo și ne încarcă rău sufletul..uneori suntem de-a dreptul convinși că trecutul e bun trecut, să-l uităm..dar în trecutul nostru sunt amintirile, unele frumoase, altele dureroase. Până nu curățăm și cel mai subțire fir de praf de pe ele, nu putem evolua, nu putem merge mai departe, vindecați, sănătoși și poate fericiți.

Nu pot gândi pozitiv, pe un fond dureros..nu se poate și am încercat, toate zâmbetele fake posibile..nu merge! Vă asigur…testat personal.

O bună prietenă mi-a spus odată „Cum poți compara, cum poți să știi dacă ceva e pozitiv..fără a avea și o parte negativă?” Păi nu pot..clar că nu merge, te poți ridica, numai după ce ai căzut.

Întotdeauna există reversul medaliei…aşa este în viață. Iertarea de sine, împăcarea cu trecutul, consider căi mult mai bune de urmat decât frumosul „dans” al unei gândiri pozitive…fațadă fără miez.

Nimeni nu este perfect…nimeni nu-și dorește asta, însă am convingerea că odată înțeleși, mai ales noi, înlăuntrul nostru, putem avea relații de succes și cu ceilalți..dar mai ales cu noi înșine, căci totul izvorăște din adâncul sufletului nostru, nu cum vor alții, nu cum știu alții că e mai bine…ci numai cum simțim noi.

„Miracolele se întâmplă, dar nu împotriva Naturii, ci în opoziție cu ceea ce știm noi despre natură”  Sf Augustin

Gândirea pozitivă…un fel de vax albina

9 răspunsuri »

  1. Gândirea pozitivă este o mască veselă, așezată pe un chip trist – Claudia, tu confunzi gandirea pozitiva cu fatarnicia! 🙂 Gandirea pozitiva e ceva dinlauntrul tau, nu ceea ce le arati celorlalti, la un moment dat… cand – poate (din diverse motive) – simti nevoia sa nu ii lasi sa iti vada durerile
    E vorba de a gasi binele din raul care s-a intamplat; de a transforma un lucru rau in ceva folositor; de a-ti invata lectiile; e vorba despre felul in care te raportezi la evenimentele mai putin placute prin care treci. Si de a nu te da batuta cand iti propui sa faci ceva… asa cum ai facut cu tae-bo: ai gandit ca poti… si ai facut-o (nici nu ai idee cate femei te invidiaza pentru reusita asta… unele in sensul bun… de exemplu eu… 😀 )

    Aoleu…haida de! Laptele are cazeină..mierea ne îngrașă.. – Asta a fost mortala! 😀 😀 😀

    Am citit deunăzi, că cel mai greu “pachet” cu care umblăm permanent în viață după noi, sunt amintirile..unele de-a dreptul zdrobitoare. – Din amintiri (din „istorie”) e bine sa retinem lectiile invatate. Nu are rost sa caram dupa noi balasturi inutile: durere, ranchiuna, dorinta de razbunare etc. Cand vom invata sa simtim cu adevarat ca absolut orice lucru din viata noastra e ingaduit de Dumnezeu cu un scop, cand vom invata sa primim TOTUL (si binele, si raul – dupa catalogarea noastra, desigur) ca din mana lui Dumnezeu, ne vom raporta cu totul altfel la istoricul nostru. Evenimentele fericite au menirea de a ne relaxa la toate nivelurile (minte, trup, suflet). Evenimentele neplacute (categoria merge pana la cele tragice) sunt ingaduite pentru ca avem nevoie de ele: ele contin lectii pe care e bine pentru noi sa ni le insusim, ca sa putem evolua spiritual (si chiar intelectual, devenind mai intelepti).
    Exemplu: m-am rugat sa invat sa iert mai usor, mai repede, mai frumos, mai curat. Ma asteptam sa imi picure Dumnezeu in suflet, cu pipeta, niste stropi de bunavointa, acceptare, toleranta etc. Aiurea! Stii cu ce m-am ales?! Intr-un rastimp extrem de scurt, am fost tradata de atatia oameni apropiati care m-au lovit miseleste, sub centura, incat am crezut ca o sa mor de atata durere! Am ajuns in asemenea hal, incat am inceput sa spun ca mi-e mai usor sa ii iert pe dusmani, ca macar pe ei ii inteleg din ce motiv mi-au vrut raul (si, asa, am reusit sa invat sa le acord mai usor iertarea mea! 😉 ); dar prietenii??? Si dintre cei mai apropiati? Cum sa mai ai incredere in cineva?! DAR… unii au inceput sa isi dea seama cat de mult au gresit fata de mine… si mi-au aratat acest lucru… pai, puteam sa nu ii iert?! Nu puteam… ca, pe urma… „… si ne iarta noua greselile noastre…” (stii povestea)…
    Si, uite asa, am invatat sa iert… si am constatat ca asta inseamna sa gandesti pozitiv: in tot ceea ce ti se intampla, sa cauti partea folositoare, pentru tine sau pentru altii… 😉 Absolut tot ceea ce Dumnezeu ingaduie in viata unui om ii este de folos! Asta e ideea principala… 😉

    Si as mai adauga ceva: aminteste-ti de puterea incredibila a gandului (indiferent daca e pozitiv sau negativ)!… Daca nu intelegi la ce ma refer, iti stau la dispozitie pentru o discutie pe tema asta, in privat! 🙂

    “Miracolele se întâmplă, dar nu împotriva Naturii, ci în opoziție cu ceea ce știm noi despre natură” Sf Augustin – Sa tii minte definitia asta! 😉

    • Sorinache…eu m-am referit la oamenii, si cunosc bine cativa care se folosesc de gandirea pozitiva ca de o poezie frumoasa…
      Nu poti pudra cu zahar pudra o gogoasa cu aluatul ranced si vrei sa fie gustoasa! Mai intai faci gogoasa proaspata, dulce si pufoasa, abia apoi presari zaharul pudra plin cu ganduri pozitive. Cand un om pe negru pe dinauntru..jaba vrea el sa gandeasca pozitiv caci nu-i iese! La asta m-am referit si sustin in continuare. Nu poti spune o poezie, trebuie sa o si simti, altfel ce efecte ar mai avea??
      As opta mai intai pentru iubirea de sine, pentru iertarea de sine..pentru iertarea celorlalti, asa cum ai reusit tu! As opta pentru scoaterea la lumina a amintirilor dureroase si spalarea lor cu apa calda si sapun parfumat de bunatate, abia apoi curati si frumosi putem gandi pozitiv pentru toata viata noastra.
      Am scris acest articol, mai ales auzind pe cineva care era negru..suferea ingrozitor, spunea ca el gandeste pozitiv, chiar daca nu simte nimic si viata lui o lua la vale in prapastie, dar spune ca pe o poezie cat e de fericit! ca poate se leaga, chiar daca se preface…desigur ca problemele lui erau mult mai mari si aceasta poezie nu l-a ajutat la nimic. Dupa moartea sotiei sale, devenise si dependent de alcool. In final, si-a mai revenit, dar numai cu ajutor psihologic..deci, fake it ‘till you make it..nu functioneaza totdeauna.
      Eu consider ca Tae Bo este o iubire de sine, ma simt fericita ca am reusit sa ma tin de el, deja nu mai urmaresc rezultatele, ci doar momentele in care ma face sa simt ca fac ceva bun pentru mine.

      • Asta iti spuneam si eu: aparentele nu au nici o valoare, desi multi se amagesc cu ele…
        Eu cred ca prietenul tau (sau ce o fi) incerca, mai degraba, sa se auto-sugestioneze… sa se auto-convinga (prin repetare) ca acele lucruri sunt reale. A avut nevoie de ajutor psihologic pentru ca nu si-a putut fi el insusi de ajutor… si nici la Dumnezeu nu a apelat… Ma rog, bine ca si-a mai revenit, pana la urma! 🙂
        Initial, am crezut ca e vorba de o stare a ta… si m-am intristat tare… acum m-am mai linistit… 😉

        • Am vorbit la modul general si referitor la mai multe persoane, deoarece am vazut multa ipocrizie. Insa nu pot spune ca la un moment dat nu am incercat si eu..mai ales sa ma mint cu cuvinte frumoase, cand fondul meu sufletesc era altul..si clar nu l-e putut primi. Vreau sa imi vindec multe amintiri..caci am inteles ca de la ele mi se trage. In special o parere proasta despre mine…low self esteem..

    • Asta cu puterea gandului abia astept sa mi-o explici asa fel incat sa o inteleg, caci deloc nu o pot pricepe asa cum trebuie. Multumesc, tot ce ai scris mi-a fost de mare utilitate, am recititi de vreo trei ori, ca sa stii :D.

Lasă un răspuns

