Citat

Să luptăm pentru fericirea noastră!

1 „Să luptăm pentru fericire urmând un program zilnic de bună-dispoziţie şi gândire constructivă. Iată un astfel de program. Este intitulat „Astăzi”. L-am găsit atât de ispirator, încât am distribuit sute de copii. A fost scris de răposatul Sibyl F. Partridge. Dacă şi dumneavoastră şi eu îl vom urma, vom elimina mare parte din griji şi ne vom spori incomensurabil porţia din ceea ce francezii numesc La joie de vivre

DOAR PENTRU ASTĂZI

1. Astăzi voi fi fericit. Aceasta presupune că spusele lui Abraham Lincoln sunt adevărate  ” cei mai mulți oameni sunt tot atât de fericiți pe cât își propun să fie”. Fericirea vine dinăuntru; nu ţine de exterior.

2. Astăzi voi încerca să mă adaptez la ceea ce este și nu voi încerca să adaptez totul la propriile mele dorințe  Îmi voi lua familia, afacerea și norocul aşa cum sunt și îmi voi acorda felul de a fi în funcție de acestea.

3. Astăzi mă voi îngriji de trupul meu. Voi face exerciții fizice, îi voi da atenție  îl voi hrăni,  nu voi abuza de el și nu-l voi neglija, ca să fie o mașinărie perfectă aflată în slujba mea.

4. Astăzi voi încerca să-mi fortific mintea. Voi învăța ceva folositor. Nu voi fi trândav. Voi citi ceva care pretinde efort, gândire și concentrare.

5. Astăzi îmi voi exersa sufletul în trei feluri: voi face un bine cuiva, fără a face caz de asta. Voi face cel puţin două lucruri pe care nu vreau să le fac, aşa cum sugerează William James, doar ca exercițiu.

6. Astăzi voi fi agreabil. Voi arăta cât mai bine, mă voi îmbrăca aşa cum se cuvine, voi vorbi fără să ridic tonul, mă voi purta curtenitor, voi fi darnic cu laudele, nu voi critica deloc, nu voi căuta nimănui defecte și nu voi încerca să schimb sau să îmbunătățesc pe nimeni.

7. Astăzi voi încerca să trăiesc din plin această zi, nu să mă apuc să-mi rezolv toate problemele vieții. În douăsprezece ore pot face lucruri, care altfel m-ar înspăimânta dacă ar trebui sa le continui toată viața.

8. Astăzi voi avea un program. Voi scrie ceea ce am de făcut în fiecare oră. Poate că nu îl voi urma exact, dar îl voi avea. Va elimina două calamități  graba și nehotărârea.

9. Astăzi îmi voi rezerva o întreagă jumătate de oră doar pentru mine și mă voi relaxa. În această jumătate de oră mă voi gândi uneori la Dumnezeu, pentru a căpăta o perspectivă ceva mai largă asupra vieții mele.

10. Astăzi nu mă voi teme, îndeosebi nu-mi va fi teamă să fiu fericit, să mă bucur de ce este frumos. Să iubesc și să cred că aceia pe care îi iubesc, mă iubesc.

Dacă vrem să ne formăm o atitudine mentală care să ne aducă pace și fericire, iată Regula nr. 1:

Gândiți și acționați cu voie bună și vă veți simți voioși.”

Extras din cartea „Lasă grijile, începe sa trăiești” Dale Carnegie.

Am constatat personal, că unele din cele zece reguli le respect și eu, multe dintre ele mi s-au dezvoltat din propria gândire, din mintea mea, căci fiecare din noi gândim bine și știm ce ne trebuie, însă suntem mult prea ocupați să ne facem griji din fleacuri, iar creierul nostru fiind ocupat cu așa ceva, atât de inutil, nu ne mai permite să avem și o astfel de gândire fireasca, sănătoasă. Este un fel de „cu televizorul ați mințit poporul”.

De ce?

Ia să încercăm  măcar parțial să îndeplinim aceste reguli de mult bun simţ. Consider și nu-mi pare rău,  cartea lui Dale Carnegie manualul meu de viaţă. Măcar de aș avea înțelepciunea de a-l urma întocmai.  Nu este rușinos să te trezești mai târziu și să înțelegi, consider rușinos să nu o faci deloc.

La joie de vivre

6 răspunsuri »

  1. Numai incercand sa memorez aceste probleme , pe care , fara sa -mi asum raspunderea, trebuie sa mi le impun , pentrru a mi le pastra in memorie si a le duce la indeplinire, si, crezand ca ma eliberez, ma fac rob lor . Numai ca sa le scriu programarea, ora cu ora, mi-ar fura un timp pretios, pe care l-as folosi mai bine dormind, caci somnul odihneste si trupul si mintea . Eu cred ca daca omul nu are CEVA in el care sa-l calauzeasca in A FACE BINE in fiecare clipa , degeaba incearca sa-si impuna conduita . Spun asa fiindca am citit in Biblie urmatoarele fraze : Tu sa ramai in lucrurile pe care le-ai invatat si de care esti deplin incredintat, caci stii de la cine le-ai invatat;
    din pruncie cunosti Sfintele Scripturi, care pot sa-ti dea intelepciunea care duce la mantuire, prin credinta in Hristos Isus.
    Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire,
    . pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna. ”
    Oricat de bine ar incerca oamenii sa ne invete , si oricat de destepti am incerca noi sa devenim, daca neglijam CUNOASTEREA Sfintelor Scripturi , si nu ne folosim de aceleasi cuvinte in invatatura, calcam fara sa fim constienti, Legea lui Dumnezeu .
    Cand mergeam la scoala si dadeam extemporal, la fizica, matematica , chimie, nu primeam nota de trecere daca nu puteam scrie corect enuntul LEGILOR care guverneaza materia . Cum m-as putea deci gandi ca as primi o nota buna daca nu sunt in stare sa tin cont de fiecare Cuvant al Legilor spirituale ale lui Dumnezeu ? Cum as putea obtine FERICIREA, care este o stare a sufletului, daca incerc sa-mi impun altceva decat Legile spirituale despre care ma invata Scriptura ? Caci, tot ce ai scris in articol reflecta doar PORUNCI OMENESTI ! Numai straduinta de a tine seama de ele imi fura destul timp ca sa nu mai am macar un ceas de fericire pe ziua respectiva . In pilda Semanatorului, Isus a spus ca ” Altii sunt cei infatisati prin samanta cazuta intre spini; acestia sunt cei ce aud Cuvantul;
    dar navalesc in ei GRIJILE LUMII, inselaciunea bogatiilor si poftele altor lucruri, care ineaca Cuvantul si-l fac astfel neroditor. ” Tot in Scriptura gasim cuvintele simple vorbite ca invatatura a Duhului Sfant, prin apostolul Petru :”….. fagaduintele Lui nespus de mari si scumpe, ca prin ele sa va faceti partasi firii dumnezeiesti, dupa ce ati fugit de stricaciunea care este in lume prin pofte.
    De aceea, dati-va si voi toate silintele ca sa uniti cu credinta voastra fapta; cu fapta, cunostinta;
    cu cunostinta, infranarea; cu infranarea, rabdarea; cu rabdarea, evlavia;
    . cu evlavia, dragostea de frati; cu dragostea de frati, iubirea de oameni.
    Caci, daca aveti din belsug aceste lucruri in voi, ele nu va vor lasa sa fiti nici lenesi, nici neroditori in ce priveste deplina cunostinta a Domnului nostru Isus Hristos.
    . Dar cine nu are aceste lucruri este orb, umbla cu ochii inchisi si a uitat ca a fost curatat de vechile lui pacate. „

Lasă un răspuns

