Citat

În seara când ne-om întâlni

Căci va veni şi seara-aceea –
În seara-aceea voi aprinde trei candelabre de argint
Şi-ţi voi citi
Capitole din epopeea
Amantelor din Siracuza,
Citera,
Lesbos
Şi Corint…
Şi-n seara când ne-om întâlni
Te-oi întreba,
Ca şi pe multele pe care le-am întrebat ‘naintea ta:
– Voieşti sau nu să fii a mea?

În seara când ne vom iubi –
Căci va veni şi seara-aceea –
În pat vom presăra buchete de trandafiri şi chiparoasă
Ne vom închide-apoi în casă
Şi vom zvârli în stradă cheia…
Şi-n seaca când ne vom iubi
Te-oi întreba,
Ca şi pe multele pe care le-am întrebat ‘naintea ta:
– Voieşti să nu mai fii a mea?…

Şi-n seara când ne-om despărţi –
Căci va veni şi seara-aceea –
Vom stinge flăcările-albastre din candelabrele de argint,
Iar florile de chiparoasă şi trandafirii-i vom presa
În cartea roză-a epopeii
Amantelor din Siracuza,
Citera,
Lesbos
Şi Corint…
Şi-n seara când ne-om despărţi
Te voi ruga,
Ca şi pe multele pe care le-am sfătuit ‘naintea ta:
– Să-ţi aminteşti c-ai fost şi-a mea!…

Minulescu a fost iubirea mea din liceu, în toate oracolele era câte o strofă din poeziile lui.

Romanţă fără muzică

4 răspunsuri »

  1. Frumoase poezii, talentat Minulescu, … dar nu sunt chiar incantata de mesaajul transmis …. :))
    Barbatii astia ! Auzi ? „In seara cand ne-am intalni”… si urmeaza bineinteles si „seara cand ne-om desparti… dupa care un sfat prietenesc, „Sa iti aduci aminte….”
    :))

  2. :)) asa este, dar Minulescu era nitel mai pesimist, poate chiar in asta consta in parte frumusetea versurilor lui, transmite si o alta latura a sufletului. Dar cum si el este barbat, e normal sa gandeasca asa cum o fac ei toti, dragii de ei…
    Multumesc pentru comentariu Cherie…te mai astept, un pupic cu drag.

Lasă un răspuns

