Propuneri de An Nou

Standard

Anul acesta mi-am propus in primul rand sa fiu fericita!

Citind in diverse locuri si diverse studii, am invatat ceva extrem de simplu: fericirea se afla in noi insine…noi o purtam in interiorul nostru, atat de vast, atat de complex. Stiu, puteti spune ca s-a mai vorbit despre asta…asa este. Dar eu nu am fost atenta, nu m-a interesat…mi-a placut mai mult sa fiu nefericita si sa-mi plang de mila, sa dau vina pe ceilalti…si zau…acest lucru pare foarte usor la pirima vedere…

A fi nefericit, este cel mai simplu posibil! Este simplu, pentru ca nefericirea intra in noi prin stimuli externi, pe cand fericirea are nevoie doar de mici reciclari ale gandurilor noastre, a ceea ce rediza in noi..de ani si ani de zile. De ce credeti ca un copil este fericit? Pentru ca el are curatenia fericirii in sufletelul lui…el nu percepe nimic rau din afara…el nu are frici, spaime..decat poate balaurul cel rau…dar asta este o alta poveste.

Eu nu pot sa plec in Tibet, sa ma refugiez intr-o chilie si sa traiesc viata suprema. Nu pot…insa pot sa adun ceea ce-mi trebuie, astfel incat sa-mi dezvolt propria fericire. Suficient este sa cred in ea. Dar cum, nu poti crede in fericire?

Nu stiu cat de mult m-ar ajuta sa citesc despre fericire in carti…poate doar sa inteleg niste nuante, poate doar sa fiu un pic indrumata in  acest sens. Desigur, fiecare personalitate procedeaza dupa propria-i dictare.

Nu sunt sigura ca m-ar ajuta sa fiu fericita diverse prelegeri despre fericire…sau diverse cursuri..cum vine asta? Sa merg la curs si sa invat sa fiu fericita. Haida-de…poate doar sa pierd un timp pretios..timp in care pot asculta Lacrimosa lui Mozart..si as fi mai castigata.

Am citit despre Feng-Shui…cum sa pui cristale la ferestre…cum sa asezi o oglinda in fata usii..si sa orientezi patul in care dormi catre rasarit…ba, inca ceva…sa pui sare sub pat si alte feluri de lucruri, care desigur au importanta lor…dar revin…credeti ca astea aduc fericirea in suflet?

Este vorba si despre iubire…ei..aici e mai mult de discutat. Polemica in toata regula. Insa eu aici, nu despre iubire vreau sa vorbesc…ci despre fericire. Cineva imi poate spune acum „pai este cam acelasi lucru”…hm hm hm..oare?

Esti fericit numai iubind. Sunt de acord, dar cine imi poate spune mie ca iubirea nu te poate face chiar nefericit? Este un stimul extern? Este…poti suferi din iubire? DAAAA!!! Atunci? Unii pot vorbi despre iubirea de sine…sau despre Agape..mai mult decat despre Eros….dar toate acestea sunt povesti frumoase, povesti spirituale, cu care sa plecam seara pe perna si sa dormim mai linistiti dupa zile furtunoase, la servici si nu numai.

Adevarata fericire este cea pe care ti-o doresti sa iasa la suprafata din tine…din sufletul tau frumos, din inima ta buna. Este cel mai cumplit drum ales de mine pentru 2012. De ce cumplit? Pentru ca este foarte greu prieteni. La o prima impresie, s-ar putea spune ca e „dupa colt”…eheiii..dar care colt?

Am gasit vorbe spuse de unii si altii, cei mai intelepti oameni ai lumii…cine sunt eu sa-i contrazic? Eu pot doar sa incerc sa-i inteleg, sa invat de la ei..sa experimentez. O sa va tin la curent cu ceea ce fac..dar va asigur ca voi reusi! Si vreau sa fiti alaturi de mine in acest drum sinuos, plin de obstacole, greu al naibii!

Iata ce frumos spun cei MARI:

„Omul fericit este acela care stapaneste si munca, si dragostea. – Sigmund Freud

Nu depinde de nimeni si de nimic extern persoanei. Buddha

Cheia fericirii salasuieste in interiorul fiecaruia. Isus

Fericirea este o obisnuinta, sau rezultatul mai multor obisnuinte. Aristotel

Nu exista lucruri marete, doar lucruri mici cu o dragoste mare. Fericite sunt acelea. – Maica Tereza

Nu-ti cauta fericirea in curtea altuia, pentru ca ea se ascunde intotdeauna in casa ta. – Douglas William Jerrold

Fericirea isi are originea in suferinta, si, oricat de mult am dori sa traim numai in fericire, este absolut imposibil, intrucat fara suferinta, aceasta niciodata nu-si va arata miraculosul spectru. – Sorin Cerin

Fericirea suprema in viata este convingerea ca suntem iubiti, iubiti pentru noi sau, mai curand, in ciuda noastra. – Victor Hugo

Daca fericirea ar consta in placerile trupesti, am spune ca boii sunt fericiti cand gasesc de mancare naut. – Heraclit din Efes

Nu exista fericire de care sa-ti amintesti, fara tristete. – Octavian Paler

Secretul de a fi nefericit consta in a avea ragazul necesar pentru a-ti bate capul sa vezi daca esti fericit sau nu. Leacul consta in ocupatie, caci ocupatia inseamna preocupare; iar omul preocupat nu este nici fericit, nici nefericit, ci, pur si simplu, viu si activ, ceea ce este mai placut decat orice fericire pana ce te-ai saturat de ea. – George Bernard Shaw

Nu exista nici fericire, nici nenorocire pe lume; exista doar compararea unei stari cu cealalta, si atata tot. Doar cel care a simtit nefericirea cea mai cumplita e in stare sa simta cea mai mare fericire. – Alexandre Dumas

Este foarte simplu sa fii fericit, dar este foarte greu sa fii simplu. – Rabindranath Tagore

Fiecare are in mainile sale propria fericire, precum artistul are materia bruta, careia vrea sa-i dea o forma. – J. W. von Goethe ”

Fericirea cuprinde cinci parti. O parte este a lua hotarari bune; a doua este a avea simturi bune si sanatate trupeasca; a treia este reusita in ceea ce intreprinzi; a patra-i reputatia printre oameni si a cincea, abundenta de bani si a bunurilor folositoare pentru viata. – Platon

Oamenii aleg drumuri diferite in cautarea realizarii si a fericirii. Daca nu sunt pe drumul tau, nu inseamna ca s-au pierdut. – H. Jackson Brown, Jr.

Componentele fundamentale ale fericirii sunt: sa faci ceva, sa iubesti pe cineva si sa speri la ceva. – Allan K. Chalmers

Simtul umorului este unul din cele mai bune articole de imbracaminte pe care cineva le poate purta in societate. – William Makepeace Thackeray

Nu am bani, resurse, sperante. Sunt cel mai fericit om in viata. – Henry Miller

Iata ce spune un om, numit Matthieu Ricard, care mi-a fost azi „prezentat” de catre prietena mea Gabriela:

„A trai experientele pe care viata ni le ofera, este obligatoriu; a suferi din cauza lor sau a ne bucura de ele, este optional”

Din acest studiu, am inteles importanta satisfactiei si implinirea existentiala, adica:

plasticitatea mintii cum spune in studiul sau Richard J. Davidson, este:

„Capacitatea umana de a modifica fizic creierul cu ajutorul gandurilor pe care le alegem. Precum muschii corpului, creierul dezvolta si intareste neuronii pe care ii utilizeaza cel mai mult.

Mai multe ganduri negative, mai mare activitate in cortexul drept al creierului si in consecinta mai mare anxietate, depresie, invidie si ostilitate catre ceilalti, cu alte cuvinte mai multa nefericire generata.

Din contra, cine isi lucreaza mintea si gandeste bine de ceilalti si vede ce-i mai bun in viata, isi foloseste cortexul stang rificandu-si emotia placerii si fericirea.”

In concluzie, am inteles ca am multe de schimbat si sunt hotarata sa fac asta. Intotdeauna sa privesc partea plina a paharului. Asa cum imi spune mereu S „ia cartile vietii asa cum ti se dau si mai spune si multumesc”.

este greu..dar nu imposibil

Claudia

Despre clauclaudia

Cineva tare drag mie, mi-a spus odata ca as avea talent la scris...si ca ar fi bine sa incep sa insailez cate ceva...sa insir cuvinte ca margelele pe ata...sau sa le cos in urma acului, ca ceva ceva tot o iesi. Habar nu am daca am talent la scris...dar stiu clar ca imi place sa scriu! De multe ori vad imaginile cum imi danseaza prin fata ochilor..si atunci trebuie...musai sa le aliniez pe "hartie".

Lasă un răspuns

